FAQ


Zajímá Vás, jak se počítá Váš zisk při následném prodeji knihy a jak knihu prodávat s největším ziskem?

Přečtěte si PDF Jak funguje Klika


 

Otázky autorů na nás jsou opravdu pestré, jak tomu většinou bývá, když děláte něco poprvé. Cítili jsme, že na ně nejlépe odpovíme tak, že dané téma rovnou vysvětlíme.

Už léta píšu blog www.vydaniknihy.cz a část článků jsem psal právě jako reakci na to, co zajímalo autory, kteří nám píší.

Pokud jsem našel téma lépe vysvětlené někde jinde, vede odkaz na externí stránky. Naší snahou je dát Vám odpověď a nemusí nutně pocházet od nás. Některé informace se opakují, protože počítáme, že každý si přečte jen ty otázky, které ho zajímají.

logo-KL-symbol

Jaký je postup, když chci vydat knihu u Kliky?

Velmi stručně řečeno: Ujasníme si, co chcete a uděláme Vám nezávaznou kalkulaci. Pokud souhlasíte, prostudujete si smlouvu a podepíšeme ji, přičemž nám zašlete zálohu 5 000 Kč. Pak pracujeme na knize a než jde do tisku, musíte ji schválit – takže se nebojte, že bychom vytiskli něco, co jste nezkontrolovali. Zároveň se převedou peníze na tiskárnu a když je hotovo, nezaplatíme, dokud neřeknete, že je všechno v pořádku.

Zajímá-li Vás postup postup podrobně, podívejte se na stránku Stvoření knihy.

 

logo-KL-symbol

Vydáte knihu skutečně každému?

Ne každý má to štěstí vydat knihu v KLICE.

Smůlu mají především esoterici a pavědci. Pokud píšete beletrii, byť s prvky esoteriky, fantasy nebo náboženství, nejspíš nemusíte mít obavy; ale pokud se vaše kniha tváří jako návod či učebnice a Vaším oborem jsou čakry, energie, znamení, aury, numerologie a další vědecky nezjistitelné energie či teorie, musíte si najít jiné nakladatelství.

Může se také stát, že Vám vydáme jednu knihu a tím naše partnerství skončí, pokud se nám s Vámi bude extrémně špatně jednat nebo nám to zkrátka spolu nebude vůbec fungovat. Nezkušenost vůbec nevadí, je to jen otázka kvality vztahů.

Stejně jako Vy, i my máme právo si vybrat, s kým obchodujeme. Naše nabídka je v ČR pravděpodobně jedinečná, zájem tomu odpovídá a naším cílem je pro Vás udělat to nejlepší. Pokud ani to nestačí, abyste byli spokojeni, bude pro obě strany lepší, když najdete někoho, kdo Vás dokáže uspokojit lépe.

 

logo-KL-symbol

Kolik kusů mám vydat? Jak si mám spočítat zisk? Proč je výhodnější vydat větší počet kusů?

Téma je složitější. Napsal jsem na něj celý článek a pokud mu chcete trochu porozumět, přečtěte si jej.

 

logo-KL-symbol

Podle čeho mám vybrat formát a vazbu?

Formát především podle toho, jak by se kniha měla používat. Existují také více a méně ekonomické formáty - některé pokryjí bezezbytku celou plochu tiskového archu a některé, obzvláště čtvercové, produkují při ořezu hodně odpadu, za který ale také platíte.

Rozměry formátu s ideálním pokrytím závisí na typu strojů, který má konkrétní tiskárna.

Nemáte-li o formátu nejmenší představu, vezměte pravítko, vyražte do nejbližšího knihkupectví a přeměřte si formáty, které se Vám líbí. Měří se vnitřní blok, ne vnější desky.

Tvrdá vazba je samozřejmě dražší, zase za ni ale můžete chtít víc peněz, čímž se to vyrovná. Pozor, pokud máte příliš málo stránek – tvrdá vazba by nemusela jít technicky vyrobit. Více zjistíte dotazem přímo na nás.

Šitá vazba je celkem zbytečný přepych, za který si připlatíte, lepidla jsou dnes kvalitní a lepené knihy se rozhodně nerozpadnou.

logo-KL-symbol

Jak zjistím budoucí rozsah své knihy - počet stran?

To nelze dobře odhadnout, dokud se text "nenalije" zkušebně do příslušného formátu - a také záleží na tom, kolik máte kapitol začínajících na nové stránce. Dobře se to odhaduje u poezie - pokud víte, že chcete mít jednu báseň na stránce a máte 140 básní, přičtěte 7-10 stran na úvodní stránky, obsah a tiráž a dostanete 148 nebo 150.

Pokud si nutně potřebujete vyrobit kvalifikovaný odhad sami, stáhněte si eBook "Vydání knihy SAMODOMO", přednastavte si podle návodu OpenOffice na dvoustránky v plánovaném formátu a text do nich zkopírujte.

 

logo-KL-symbol

Jak dlouho bude vydání knihy trvat?

Záleží na na naší celkové vytíženosti a také na Vás, pružnosti Vaší odezvy a toho, kolikrát si knihu mezi sebou pošleme, než budete spokojeni. Většinou bývá grafika hotova během měsíce a půl či dvou, a 10–21 dní trvá tisk. Někdy je ale potřeba tisk objednat předem, většinou na podzim u Těšínských papíren, a také nás může zdržet korektura – na korektora není dobré spěchat, protože "práce kvapná málo platná".

Ale se vším všudy by se měla zakázka od podepsání smlouvy po doručení hotových knih vejít do čtyř měsíců.

Pokud se chcete připravovat rok předem, můžeme spolu konzultovat, ale smlouvu podepíšeme a doopravdy začneme na knize pracovat nejdříve čtyři měsíce před plánovaným vydáním.

 

Uložit

logo-KL-symbol

Vydávám pod 300 kusů nebo chci tisknout digitálně. Jaká má digitální tisk omezení?

Téměř žádná. Počet stran dělitelný dvěma, barevné strany můžete libovolně střídat a cena závisí jen na jejich počtu. Ale taky je to o dost dražší. Digitální tisk se používá do 300 nebo 500 ks.

 

logo-KL-symbol

Vydávám přes 300 kusů a chci tisknout ofsetem. Jaká má ofsetový tisk omezení?

Počet stran musí být dělitelný 4. Máte-li barevné obrázky a chcete je v knize mít řazené náhodně, na přeskáčku, musíte vytisknout celou knihu barevně.

Ušetříte, pokud je můžete sdružit do tzv. "barevné přílohy". Ta má 8 stran (a násobky) a může být zařazena za každou šestnáctou (32, 48, 64...) černobílou stránku. Lépe to vysvětlíme osobně.

 

logo-KL-symbol

Co je to "barevnost"?

Stránka se tiskne buď jednou barvou, černou, takže černobílý text nebo obrázky z obou stran papíru se značí 1/1. Pokud je z jedné strany černobílo a z druhé nic, značí se to 1/0.

Na celobarevný tisk jsou potřeba 4 barvy (CMYK), oboustranný barevný tisk se tedy značí 4/4.

Pak lze ještě použít speciálně namíchanou, tzv. "přímou" barvu. Pokud  Vás zajímá tato varianta, nechte si od nás poradit osobně.

 

logo-KL-symbol

Dostanete mou knihu do obchodů? Jak to uděláte? Kolik mě to bude stát?

Dopravu knihy do knihkupectví zprostředkovává knižní distributor a ten si z každé prodané knihy vezme cca 58 %. Je v tom i marže knihkupce. Jinak své knihy do obchodů a e-shopů v celé ČR zřejmě nedostanete. DPC, ze které se váš podíl počítá, stanovujete Vy a NENÍ to prodejní cena -- ta bývá ve skutečnosti mnohem nižší. Vysvětluji to v tomto článku.

Z peněz, tedy Vašich 42 %, které nám distributor (s až tříměsíčním zpožděním) pošle, si KLIKA vezme 10 % na administrativu, která nám narůstá s každou vydanou knihou. Celých 90 % zisku pošleme Vám. Zkuste najít lepší nabídku 😉

 

logo-KL-symbol

Budete mou knihu propagovat?

Postavíme knize webovou stránku na webu nakladatelství KLIKA a dáme Vám videonávod na snadné postavení vlastních stánek. Zaznamenáme Vaši knihu do knižních databází. Pomůžeme Vám udělat pozvánky na křty a další akce. A dáme Vám zdarma kompletní návod na propagaci, který jinak stojí 1270,- Kč (když si ho koupíte již nyní, abyste knize správně "připravili půdu" pro vydání, odečteme Vám ho pak z ceny zakázky).

Je to víc, než udělá kdokoli jiný. Ale zisk je Váš, proto se musíte sami starat o návratnost své investice.

Budeme Vám k dispozici pro telefonické konzultace.

 

logo-KL-symbol

Co mě čeká, pokud chci knihu propagovat?

Investovat cca 20 minut denně do propagace knihy. Může to být pestré a zábavné.

Je potřeba shánět recenze, hledat partnery, kteří Vás dostanou před oči nových čtenářů, být aktivní v tematických diskusních fórech, třeba i udělat videotrajler na knihu, dělat veřejná čtení či soutěže o knížky... Je toho dost, co se dá dělat, a knižní propagaci si přizpůsobíte k obrazu svému.

Kupte si eBook Propagace knih nyní a my Vám ho pak odečteme z ceny zakázky. Může to být to nejlepší, co pro svou knihu uděláte.

 

logo-KL-symbol

Jak zajistit, abych neprodělal kalhoty?

Vyhnout se distribuci a prodávat knihy co nejvíc přímo. Nebo snížit co nejvíc náklady na výrobu 1 ks.

Dostatečnou orientaci získáte po přečtení tohoto článku. Pokud Vám něco nebude jasné, zavolejte nám.

 

Uložit

Uložit

logo-KL-symbol

Jak zajistit, aby mi knihy nezůstaly doma?

Bez práce to nebude. Málokomu se podaří vydat knihu a prodat celý náklad, aniž by knihu propagoval. Bohužel, většině autorů se do toho nechce. Přitom právě s námi máte pro propagaci tu nejlepší startovní pozici.

Někdo to má snadné. Mistr světa v FMX Libor Podmol vydal 1000 knih a prodával je po 500,- Kč, přesto je vyprodal ani ne za dva měsíce a musel vydat dalších 1000 ks – a bez distribuce. Ale Liborovi stačí jen knihou zamávat v aréně před skokem a lidé mu utrhají ruce. Stálo ale spoustu dřiny a bolesti tohoto stavu dosáhnout. Jeho věčná zranění jsou proslulá.

Pokud začnete s propagací pár měsíců před vydáním a připravíte se na něj, může se vám hned na začátku povést prodat velké množství knih. Pak prodeje postupně klesají a pokud o knize neustále nedáváte vědět a nesnažíte se najít nové čtenáře, mohou prodeje časem klesnout i na nulu.

Když se to stane, starší kniha se propaguje hůř než nová, takže je těžší "vrátit se zpět". Snazší je být konzistentní. Říká se, že každá kniha vyžaduje závazek k její propagaci asi na tři roky. Ale i jeden by byl víc, než udělá většina autorů.

Nejlepší je vydání dobře naplánovat, připravit se na něj podle našeho návodu a maximum aktivit soustředit do okamžiku vydání. A pak "udržet motor v chodu" průběžnou prací co nejdéle. Nezapomeňte, že čím víc knih prodáte přímo, tím méně jich musíte prodat, aby se Vám vrátily náklady. Vaše marže (zisk) je touto cestou nesrovnatelně vyšší. Více ZDE.

Spoustu dobrých rad najdete v eBooku Propagace knih. Když si ho koupíte rok předem, abyste se mohli začít připravovat, odečteme Vám pak jeho cenu z ceny zakázky.

 

Uložit

logo-KL-symbol

Chci vydat sérii knih. Jaká je nejlepší strategie?

Jak bych to udělal já?

Předně bych nejdřív napsal všechny knihy, než vydám první z nich. Tak bych mohl přidávat lidi, scény a místa i do té první, podle toho, co mě napadne při psaní druhé nebo třetí. Také by pak měly mnohem vyrovnanější kvalitu a jednotnější jazyk. Byly by "bohatší".

Všem bych na závěr nechal udělat nejen korekturu, ale i redakturu. Když do něčeho vložím tolik práce, radši si počkám, ale chci to "vymazlit" k dokonalosti. Vrátí se to – propagace pak totiž bude mnohem snazší, protože každý knihy pochválí rád a upřímně.

Zároveň bych začal s propagací – byl aktivní v diskusních fórech a na sociálních sítích, "vypustil" lákavé ukázky, natočil videotrajler, postavil stránky a začal jejich prostřednictvím sbírat mailové kontakty. Když se Vám povede nasbírat třikrát víc kontaktů, než kolik chcete vydat knih, máte napůl vyhráno.

A sehnal bych si několik recenzí od lidí, kteří jsou ochotni si přečíst rukopis (s tím, že za to pak dostanou knihu).

Zvážil bych vybrání částky na tisk na Knižním Startéru – to by mě donutilo k větší aktivitě a o knihách by se dozvěděli další lidé.

Všechno, co si připravím, bych pak využil v okamžiku vydání. Videotrajler bych spustil jako Facebookovou reklamu (zatím je to levné), šířil ukázky s recenzemi, dělal soutěže o knihy v rádiích, případně podnikl "blog tour" (viz eBook Propagace knih).

 

Uložit

Uložit

Sepsal Jiří Nosek, realphoto@email.cz

Jak se připravit na vydání knihy (eBook ZDARMA)

 

  • Jak načasovat vydání a propagaci
  • Jak text připravit pro vydání
  • Jak na prodej
  • Kde hledat svého čtenáře
Chci si stáhnout eBook

 

 

Jak se počítá váš zisk?

Jak knihu nejvýhodněji prodávat?

Jak to u nás funguje?

Stáhněte si zdarma PDF

» » »  Jak funguje Klika

Chcete vydat knihu? Přijďte se poradit!