Vítejte v klikařské autorské dílně!

Váš přístup vyprší za:

Ať již jste naším autorem nebo jste přišli na exkurzi, zde najdete pomůcky, které by vám měly pomoci s věcmi, které jste možná nikdy nedělali.

A také odkazy na služby, díky kterým snadno vyrobíte videa, najdete obrázky pro obálku zdarma a mnoho dalšího.

Ať je Vám dílna užitečná!

2020

Jiří vytvořil komplexní systém vzdělávání autorů.

Všechno nejdůležitější je v knize. Každou její kapitolu ale rozšiřují odkazy z webové stránky ZDROJE na další články, videa a kurzy, které jdou více do hloubky.

Trojici korunuje každým dnem rostoucí aktivní uzavřená skupina na Facebooku, kde si autoři radí a pomáhají navzájem, Jiří tam vysílá živě a už tam byla společnými silami vybroušena nejedna anotace.

Nebuďte na to sami, přidat se k nám můžete třeba hned!

OBSAH


seznam:

  • 9 důvodů, proč si vydat vlastní knihu
  • Jaký zvolit náklad při vydání své knihy?
  • Jaký formát bude pro mou knihu nejlepší? Jak ho vybrat?
  • Jaké jsou druhy knižních vazeb?
  • Co je to ISBN, kde ho vzít a kdo ho potřebuje?
  • Jak určit DPC – doporučenou cenu vaší knihy?
  • Jak funguje knižní distribuce? Kolik stojí dostat knihu do obchodů?
  • Co když chci v knize barevné obrázky nebo text?
  • Jak svou knihu propagovat, aby se prodávala?
  • Jak vytvořit kvalitní obálku knihy levně?
  • 5 věcí, bez kterých vám propagace nebude nikdy fungovat
  • Jak si jednoduše a rychle vytvořit vlastní obchod
  • Jak si vyrobit web za 30 minut
  • Výroba knihy v tiskárně Rain

Druhy písma

Chcete si sami vybrat písmo, které bude ve Vaší knize použito? Zde si můžete stáhnout přehled těch písem, se kterými se nám pracuje nejlépe.

Pokud to chcete nechat na nás, použijeme buď Adobe Caslon Pro (hezčí verze klasického písma Times), nebo vybereme písmo vhodné konkrétně pro typ knihy, který vydáváte.

Přehled písem »

(PDF, doba čtení cca 0,5 min.)


Korektury

První kolo korektury je elektronické. Jasné chyby se opravují rovnou. Někde Vám korektor navrhne třeba změnit slovosled nebo použít vhodnější výraz a k tomu použije tzv. Nástroj pro sledování změn, pomocí kterého Vám opravy pouze navrhne a na Vás pak bude, zda je přijmete nebo odmítnete.

Máte-li korekturu od našeho externisty nebo přes Prověřeného korektora, určitě si tento jedenapůlstránkový soubor přečtěte. Budete vědět mnohem lépe, co Vás čeká.

Korektury »

(PDF, doba čtení cca 2,5 min)


3 kroky k úspěšné knize

Chcete, aby byla vaše kniha úspěšná?

Jste srozuměni s tím, že to nebude zadarmo a bude Vás to stát čas?

Tak si rovnou vyčleňte prvních 25 minut!

Denně mluvíme nebo si píšeme s autory a vidíme jejich prodeje. Ten samý vzorec se opakuje znovu a znovu. 

Jiří v něm našel tři kroky, které je potřeba ujít, abychom knize připravili dobré vyhlídky.

I velmi nadějní autoři někdy svou knihu zabijí tím, že neudělají ten poslední. Nebo jen nakročí.

Co tedy Vaše kniha od vás potřebuje, aby mohla ukázat světu, co v ní je?

24:41

Anatomie knihy a doplňky

Vzorník záložek (sken, f. Sentis)

Vzorník kapitálků f. Sentis (sken, f. Sentis)

Vzorník pláten (sken, f. Platex a Mondial)

Parciální UV lak (tiskárna Carter)

Aby Vaši knihu našli

Jsou tři místa, na kterých hledá 90 % populace: Google, Facebook a YouTube.

Knižní databáze (rychlá páka na Google)

Než začne Google Váš web vyhazovat na čelních pozicích, obsaďte je jinak: Knižní databáze pravidelně vyjíždějí na první stránce. Výhod plynoucích z toho, že to uděláte Vy, je to, že budou s větší důvěrou přijímány Vaše případné pozdější změny, a také rychlost, protože my to děláme v dávkách. Knižní databáze jsou tři:

Česká bibliografická databáze | Databáze knih | Knižní databáze

Facebook

Někdo Google ani nezkusí. Někteří lidé jsou schopni trávit celý život na Facebooku.

Ti vyhledávají jeho prostřednictvím. Nejste-li nepřítel Facebooku, který nemá ani profil, založte si stránku knihy.

A kontakty na svůj obchod nebo web knihy dejte přímo do titulního obrázku (hlavičky stránky), jako to máme my.

To je účel – aby kniha na FB stránku měla a všechny, kdo ji najdou, odtud přesměrovala na místo, kde je kniha k objednání. Často přispívat nemusíte, ale třeba jednou za měsíc tam nějaký příspěvek přidejte, aby bylo vidět, že stránka není úplně mrtvá.

YouTube

Aspoň jedno video by kniha mít měla. Pomůže to i umístění Vašeho webu na lepších pozicích (protože je Google vlastní), a navíc budete k dohledání druhým největším prohlížečem na světě.

Ideální je videotrailer. Jak na něj a jaké trailery dělají jiní autoři?

Jak a proč natočit o své knize video?

Jak nejlevněji vytvořit videotrailer ke knize

Je-li to na Vás moc náročné, natočte aspoň v létě na louce ukázku. Přečíst ji můžete Vy nebo kamarád s dobrým přednesem. Nejdůležitější je zvuk, kterému je dobře rozumět. Na obrazu už tolik nezáleží, když to bude poutavé.

… a Google SEO

Máte-li svůj web, nezapomeňte vyplnit SEO údaje, ve kterých si čtou roboti Googlu. Titulek (meta-title) má mít cca 60 znaků a popis (meta-description) cca 130 znaků.

Jak na obálku

Obálka je důležitá. Je to první bojová linie knihy.

Oko čtenáře musí zaujmout ve zlomku sekundy a zároveň splňovat jeho žánrová očekávání.

Obálky od Kliky

Na obálku vám stačí námět.

Každou obálku šijeme knize na míru, aby zaujala čtenáře, pro které je určena.

Tyto jsme vytvořili s obrázky z fotobank za méně než 500 Kč. 
Přehled fotobank placených i zdarma najdete níže.Uložit

Uložit

6 modelů vaší knihy ZDARMA

Tento 3D model od nás dostanete automaticky ⇒

A pět dalších si vyberete
v Klikařově loterii

Fotobanky


Fiverr

S velkou spoustou věcí nám pomůže Fiverr. Všechno zařídíme a když to bude nejlepší řešení, sami to navrhneme.

Fiverr je globální tržiště služeb. Už od 5 dolarů tu získáte návrh obálky pro svou knihu, animaci, slideshow, nainstalování Wordpressu, retuše, návrhy letáků a kompletní seznam by zabral dalších 50 řádků.

Raději pár ukázek, co díky Fiverru vzniklo?

(Fiverr – 1× prezentace + 1× slideshow ⇓ )

(Fiverr – znělka pro video ⇓ )

(Fiverr – videotrailer ⇓ )

(Fiverr – animace statického loga ⇓ )

Anotace

Anotace je Svatý grál vydávání knih.
Je to reklamní text.
Ani sebelepší spisovatelé neumí napsat dobrou anotaci, nemají-li v sobě kus marketéra a copywritera.

Pokusili jsme se udělat menší návod, který Vám pomůže svou první anotaci navrhnout nebo vylepšit a osvětlí Vám základy, na kterých dobrá anotace stojí a také proč je tak důležitá.

Anotace »

(PDF, doba čtení cca 4 min.)

eBooky

Jak funguje český knižní trh?

Jak se Vaše kniha dostane na pulty a do e-shopů?

Kdo komu za co platí a jak a kdy se peníze dostanou až k Vám?

Poznejte pravidla hry, do níž vstupujete!

Přečtěte si eBook Český knižní trh >>>

Jak dostat knihu mezi lidi?

Jak docílit toho, aby se prodávala?

Jak propagaci načasovat tak, aby měla největší efekt?

A jak si můžete celou propagaci usnadnit?

Přečtěte si eBook Jak prodávat knihu >>>

DPC

DPC kalkulačka KLIKA »
(Když si chcete spočítat zisk pro různé DPC)

Propagace

Co můžete dělat v ‚propagační půlhodince‘?

27 tipů, jak propagovat svou knihu (článek,  J. Nosek)

Kde vzít čas na propagaci

Kde vzít čas na propagaci knihy? (článek,  J. Nosek)

Snězte tu žábu (kniha, Brian Tracy)

Jak žít naplno 24 hodin denně (kniha, Arnold Bennett)

Jak lépe naložit s časem (kniha, Jan Urban)

Paretovo pravidlo 80/20 (video)

Pravidlo 80/20 v prodeji a marketingu (kniha, Perry Marshall)

Jak na ‚prvotní rezistenci‘ (prokrastinaci)

Rozhovor o prokrastinaci (video)

Petr Ludwig (GrowJOB Institute): Konec prokrastinace (video)

Knižní databáze

ČBDB (Česká bibliografická databáze)

Databáze knih

KDB

Dveřníci – ‚gatekeepers‘

Jak nabídnout svou knihu tak, že vám utrhají ruce (článek,  J. Nosek)

Propagace

Komunita, e-mailing, video a další

Komunita a kontakt na čtenáře

Kdy má pro autora cenu budovat komunitu?  (článek,  J. Nosek)

E-mailing a GDPR

Objevte email marketing a neutrácejte za drahou reklamu (článek, D. Križák)

Email marketing krok za krokem (článek, smartemailing.cz)

E-mail Marketing – Kompletní Průvodce (článek, propagacenainternetu.cz)

11 jednoduchých tipů pro email marketing a budování databáze (článek, V. Krajňák)

12+3 nástroje pro email marketing (článek, digitips.cz)

5 důvodů, proč se vyplatí mít magnet na zákazníky (článek, V. Krajňák)

7 typů zpráv, které v e-mail marketingu rozhodně musíte použít (článek, V. Krajňák)

Jak na email marketing z blogu (článek, D. Nytra)

Email marketing – nejlepší nástroje pro rok 2019 (test)

Jak jsem prodal 71 knih třemi e-maily (článek,  J. Nosek)

nástroje:
MailChimp (do 2000 adres zdarma) 
SmartEmailing (ceník) 
Benchmark (do 250 e-mailů za měsíc zdarma) 

GDPR – co to je a koho se to týká?
Úvod do GDPR (videokurz zdarma)
Co je GDPR? (článek, gdpr.cz)
Co je GDPR a jak bude aplikováno v Česku (gdpr.cz)
placené kurzy nalezené na internetu:
GDPR - ochrana osobních údajů včetně Adaptačního zákona (školení, MBK Consulting)
GDPR intro (kurz, Tayllorcox)
Školení GDPR (Algotech)
GDPR Akademie (s garancí dozorového úřadu)

Recenze a reference

Recenze – nejméně náročná forma propagace knih (článek, J. Nosek)

Křest knihy

Jak probíhá křest knihy a co si na něj připravit? (článek, V. Matysová)

Remarketing

Retargeting / remarketing obecně (článek, R. Němec)

Facebook
Remarketing na Facebooku ve 3 krocích (článek, P. Szabo)
Jak na retargeting na Facebooku – ultimátní průvodce (článek, shoptet.cz)

Google a Seznam:
Remarketing: Podrobný návod (článek, igloonet.cz)
Pro začátečníky: stručný přehled AdWords a Sklik kampaní (článek, marketingppc.cz)
AdWords remarketing (článek, marketingppc.cz)

Užitečné služby zdarma

Google Alerts 
(upozorňovač)
Google Disk 
(tabulky, prezentace, textové dokumenty v cloudu)
Google Analytics 
(měření a analýza návštěvnosti webu)
IFTTT 
(If This Than That = automatizační nástroj na činnosti)
Zapier 
(automatizační nástroj na činnosti)

VIDEA

9 důvodů, proč si vydat vlastní knihu

 

Jaký formát bude pro mou knihu nejlepší?
Jak ho vybrat?

 

Co je to ISBN, kde ho vzít a kdo ho potřebuje?

 

Jak svou knihu propagovat, aby se prodávala?

 

Jak vytvořit kvalitní obálku knihy levně?

 

Jak si jednoduše a rychle
vytvořit vlastní obchod

 

Výroba knihy tiskárně Rain

 

Jaký zvolit náklad při vydání své knihy?

 

Jak funguje knižní distribuce?
Kolik stojí dostat knihu do obchodů?

 

Jaké jsou druhy knižních vazeb?

 

Jak určit DPC – doporučenou cenu vaší knihy?

 

5 věcí, bez kterých vám propagace
nebude nikdy fungovat

 

Jak si vyrobit web za 30 minut

 

Žargon

Co to znamená zalomit parchanty?

"Parchanty" jsou první nebo poslední řádek odstavce, který zbyl na začátku nebo na konci stránky.
Pokud je to první řádek na konci stránky (vdova), je to tolerovatelné.
Poslední řádek odstavce (sirotek) ale na začátku stránky zbýt nesmí.

Co je to blok?

"Blok" je vnitřek knihy – jsou to všechny "obyčejné" listy mezi vnějšími deskami. "Blok" se dělá od "obálky" odděleně.

Obálka, potah, přebal

Co je u měkké, brožované vazby obálka, to je u vázané knihy potah. Právě ta může mít i vnější přebal s klopami.
Obálka brožované knihy nemívá přebal, ale může mít klopy.

Jak se připravit na vydání knihy (eBook ZDARMA)

 

  • Jak načasovat vydání a propagaci knihy?
  • Jak svůj text připravit pro vydání?
  • Jak prodávat knihy se ziskem?
  • Kde hledat svého čtenáře?

 

 

Jak se počítá váš zisk?

Jak nejvíce utržit?

Jak to u nás funguje?

Stáhněte si zdarma PDF

» » »  Jak funguje Klika

Chcete vydat knihu? Přijďte se poradit!